FAQ
Jak velký systém eHelper potřebuji a pro kolik místnosti je ideální standardní balení eHelper?
Základní sada je určena pro bytovou jednotku se čtyřmi mítnostmi a jedními vstupními dveřmi. Systém eHelper má také vlastní internetové připojení a tudíž je možno jej připojit kdekoliv a není potřeba žádný předchozí příprava na instalaci. Doporučujeme čidla pohybu umístit do místnosti ve kterých senior či jiná opečovávaná osoba nebo klient se nejčastěji zdržuje. Pokud jsou vedle sebe místnosti, kde se senior zdržuje minimálně lze si nastavit jedno čidlo na více místnosti. Například umístím čidlo do chodby, ale v aplikaci si napíši WC/KOUPELNA/CHODBA a budu vědět, že když senior či jiná oepčvána osoba nebo klient projde pod tímto čidlem nachází se na chodbě nebo na toaletě či v koupelně.
Opečovávana osoba má doma domácí zvíře je to problém?
Pokud není domácí mazlíček příliš vysoký a nepřevyšuje polovinu výšky seniora i ve výskoku, tak není žádný problém. Senzor lze nastavit tak, aby nebyl domácí mazlíček detekován a tudíž nebude vytvářet falešné situace a poplachy.
Co se stane pokud vypadne proud nebo bude výpadek internetového připojení?
Nemusíte se ničeho obávat systém eHelper Vás o tom informuje, že je problém s napájením a vy můžete ověřit, zda je nějaký plošný el. výpadek popřípadě to senior vytáhl ze zásuvky nebo je jiný problém. Můžete také dokoupit náhradní el. zdroj, který je běžně dostupný v marketech. Naše služby jsou poskytovány skrze data mobilního operátora, ale v případě, že dojde k nějakému výpadku ze strany operátora systém Vás o tom informuje. Jakmile se zařízení k internetu či k elektrické energii připojí budu vás informovat o událostech které se staly objektu a to i při výpadků internetu. Systém vám odešle ty nejdůležitější.
Co se stane v situaci, kdy se bude v bytové jednotce pohybovat více osob?
Systém je anonymní a vy tuto situaci se dozvíte v mobilní aplikaci poznáte jen tím, že najednou bude častěji pohyb ve více místnostech nebo v jedné místnosti, ale skrze aplikaci nepoznáte kdo se nachází fyzicky v bytové jednotce popřípadě počet osob, které se tam nachází. V této situaci předpokládáme, že se jeden stará o druhého. V momentě kdy někteří odejdou a zůstane jenom jedna osoba v objektu, systém automaticky bude pečovat o konkrétní osobu.
Co když opečovávaná osoba často chodí ven?
Častý pobyt venku je velmi skvělou zprávou a tento pohyb pomáhá opečovávaným osobám, že chodí často do společnosti nebo na procházku. Systém eHelper se toto chování naučí a v rámci aplikace Vás informuje o tom, že senior se nachází mimo domácnost určitý počet hodin. Pokud bude senior mimo domácnost delší dobu než je pro něj typické a tedy je to takto nastavené také v aplikaci Vás systém informuje, že se senior nevrací domů a může to znamenat, že se někde jen zdržel, popřípadě zůstal někde venku.
Jak čas se mění baterie a kde najdu typ baterie?
Mobilní aplikace Vás sama upozorní v dostatečném předstihu, že je daná baterie slabá a máte tak prostor k výměně této baterie. Typ baterie a čidlo, kde se baterie vybíjí Vás upozorní v mobilní aplikaci a vy nebudete muset nic zjišťovat. Obvykle je to jednou za rok či dva. Čas který vám zbývá na výměnu baterie po upozornění je zhruba jeden měsíc, a to z důvodu vašeho dojezdu za opečovávanou osobou.
Kolik jednotek mohu připojit do mobilní aplikace?
Pokud vlastním řídicí jednotky eHelper PROFESSIONÁL, tak neformální pečující nebo zaměstnanec sociálních služeb má možnost ovládat v rámci mobilní aplikaci neomezené menožství jednotek. V situaci, kdy neformální pečující mají jednotky eHelper HOME můžete ovládat pouze 3 zařízení.
Co když nemám aplikaci, ale rád bych věděl o nestandardních situacích?
Hlavní administrátor dané řídicí jednotky má možnost aktivovat zasílání SMS na všechny kontakty uvedené v nastavení řídicí jednotky a dále také má možnost nastavit jaké typy zpráv budou odesílány na jednotlivé kontakty. Avšak takto zaslána zpráva bez dalších informací v mobilní aplikaci je nedostatečná pro správnou analýzu situace v bytové jednotce a proto doporučujeme, aby všichni důležití neformální i formální pečující měli nasdílenou jednotku a k tomu nastavené jaké typy zpráv jim mají chodit a zda mají možnost editace.
Co se stane když si opečovávana osoba sundá hodinky a jaký mají dosah, popřípadě jak dlouho vydrží baterka?
U klasických hodinek na zápěstí nijak nepoznáme, zda je senior má nebo nemá u sebe. Důvody toho proč hodinky na sobě nemají jsou různé: zapomnětlivost, obává z nechtě+ného zmáčknutí, při výkonu hygieny, nejsou návyky nosit něco na ruce, atd. V mobilní aplikaci se dozvíte stav baterie a také jestli zda-li je provozuschopné. Dosah je kolem 30 metrů od řídicí jednotky - RD a zahrada většinou splňují kritéria dosahu pro signál. Výdrž baterie je přibližně rok.
U hodinek s GPS a interkomem je doba výdrže baterie 3-7 dní a jakmile si je sundá senior z ruky, tak vy o tom budete vědět. Stejně tak budete znát poslední polohu, kde se hodinky nachází popřípadě budete mít možnost na tyto hodinky zavolat a ověřit situaci.
Je prováděma další aktualizace mobilní aplikace popřípadě vývoj nových rozšířujících komponentů?
Provádí se pravidelné aktualizace, které vyžadují bezpečnostní opatření podle aktualizace systému mobilního telefonu, popřípadě podle potřeb organizací tak aby aplikace byla co největším přínosem pro Vás jako osoby neformálně pečující popřípadě různé podpůrně organizace.
Co když opečovávaná osoba odjede na dovolenou nebo do lázní?
Náš systém obsahuje možnost DOVOLENÁ, kterou aktivujete vždy, pokud je senior mimo domácnost déle jako 24 hodin, aby nedocházelo ke špatnému vyhodnocování optimálních časů. Také můžete nastavit ALARM pro střežení nemovitosti. Systém eHelper tak bude chránit nejen zdraví nejbližších, ale také Váš majetek.
Jaký je hlavní rozdíl mezi systémem eHelper a standartní nabídkou která různých společností nabízející péči o opečovávané osoby?
Náš systém je plně automatizovaný a po správném nastavení nemusí jak neformální pečující, tak organizace sociální služeb nebo jiná organizace využívající systém eHelper popřípadě také osoba opečována nic řešit a v případě vzniku nestandardní situace je mobilní aplikace sama upozorní, aniž by senior cokoliv musel provést nebo nějak aktivovat nějaký senzor. Mobilní aplikace umožňuje okamžité propojení mezi pečujícími a je navrženo pro systémové řešení organizací a rodin. eHelper je modulární systém takže se dají dokupovat popřípadě vyvíjet potřebné komponenty pro zvýšení kvality služeb s možností jazykových mutací pro ovládání v různých zemí včetně graf pro vyhodnocování změny zdravotního stavu a mnoho dalších potřebných informací pro elektronickou péči.
Díky systému eHelper také navíc můžete si sami zjistit a analyzovat různé zdravotní komplikace a předejít tak vážnějším komplikacím. Zařízení vás bude informovat vždy přesně o tom jak jste systém nastavili a umístili. Často se dozvíte že věci které jsou vám prezentovány seniorem o jeho způsobu života jsou často jinak 🤗
Co když senior přes den spí nebo nějak poléhává?
Systém během dne – zvýšené aktivity -se naučí běžný režim v domácnosti a podle něj doporučí ty nejkratší časové úseky, které jsou podle umělé inteligence standardní pro nepohyb v dané místnosti. Doporučujeme avšak tyto časové si nastavit do aplikace s nějakým časovou rezervou. Pokud tedy senior chodí spát pravidelně i přes den, tak se tuto situaci systém eHelper naučí a pokud to je nějaká abnormalita nebo nová skutečnost, tak to může znamenat změnu zdravotního stavu, která pokud bude stabilizovaná, tak nakonec přehodnotí také vzorec chování, který je nastaven v bytové jednotce. Naopak nastavením večerky - snížena aktivity - v mobilní aplikaci bude znamenat to, že systém už ví, že je noc a že bude menší pohyb a v noci se bude učit jiné standardní rysy chování opečovávané osoby.
Co když už zařízení nebudeme potřebovat? Je možný nějaký odprodej zařízení zpět?
Jakmile zařízení nebudete využívat pro původní účel můžete jej přepnout do režimu alarmu a jej jako alarm popřípadě pro podporu a starost o jiné členy domácnosti. Pokud i tak nebudete mít využití pro zařízení kontaktujte provozovatele systému eHelper - společnost Zdravotní a sociální služby, s.r.o. a ty Vám dokáži část nákupní ceny vrátit zpět podle toho v jakém stavu bude Vaše zařízení.
Hodinky jsou dostatečné a pokud senior potřebuje pomoc může zmáčknout nouzové tlačítko.
Z naší praxe je zřejmé, že senioři nosí hodinky jen když vy jste s nimi v osobním kontaktu a kontrolujete je nebo maximálně krátce po návštěvě. Většinou hodinky leží někde v koutě a v případě pádu nebo vzniku nějaké nestandardní situace si nemůžou nijak zavolat pomoc a jsou odkázání na náhodnou návštěvu popřípadě je někdo uslyší, jsk křičí. Mnoho seniorů takové štěstí neměli. Je velmi nepříjemné pro opečovávanou osobu a hlavně pro neformální pečující řešit následně fatální následky, které mohou ovlivni životy všech dotčených osob. Díky systému eHelper, ale budete vždy vědět co nejdříve, že se stala nějaká nestandardní situace a můžete tak zamezit fatálním následkům. Například jednou se nám stalo, že senior šel v noci na záchod a tam upadl. Kdyby se spoléhal na náhodu leží na studené podlaze do druhého dne v nejlepším případě. Takhle systém zaznamenal nezvyklý nepohyb a zalarmoval rodinné příslušníky kteří zavolali záchranku.
Čidla v bytech mohou vyřazovat nějaké škodlivé záření.
Jak se dozvím kdo celou záležitost vyřídil v rámci péče o seniora třeba alarm, nebo nepohyb?
Veškeré údaje zjistíte jedním klikem v aplikaci kde se archivují události. Také budete moci zavolat na všechny důležité telefonní čísla týkající se o péči o opečovávanou osobu.
Je instalace časově nebo technicky náročná?
Zařízení je bezdrátové, montáž Vám zabere maximálně hodinu. komponenty se nešroubují jsou na oboustranných samolepicích páskách nebo na suchým zipu. Umístění je doporučeno v max výškách do 1,5 m na skříňkách a policích. Mobilní aplikace je intuitivní, takže vás provede celým nastavením.
Na trhu jsou chytré hodinky, to může být dostačující?
Manipulaci s chytrýma hodinkami bude moci provádět až další generace cca 10 let Chytré hodinky jsou náročné na motoriku současných opečovávaných osob, kterou nejsou zvyklé nosit hodinky a pokud ano je zvyklý na své zařízení a nemá rád změny. Nečekaným událostem většinou dochází večer nebo brzy ráno a to hodinky nemá opečovávaná osoba většinou na sobě. U většiny hodinek které umožňují také volání je vysoká náročnost na energii a opečovávané osoby opomínají nabíjet. Zapomnětlivost je vládkyně úrazu s následky, kdy opečovávaná osoba nemá u sebe hodinky a tudíž nemá možnost přivolat pomoc. Detekce pádu v hodinkách z praxe často vyvolávají plané poplachy u hyperaktivního člověka postačí prudké mávnutí ruky a upozornění už je na cestě. Jenom hodinky neřeší komplexní systém elektronické péče je třeba odlehčit pečovatelským službám, zachránce, popřípadě městské policii. Pokud to jenom trochu jde přenést je vhodné nenadálé situace na rodinné příslušníky, sousedy, kamarády. Baterie takzvaně chytrých hodinek vydrží cca. 24 hod.
Systém eHelper může pomoci také ke zkvalitnění služeb městských policií.
Systém je téměř bez údržbový a funguje v režimu online. Opeřovávanou osobu není potřeba vždy kontaktovat a prověřit situaci v aplikaci nebo zavolat osobě blázké. Systém eHelper slouží pro ověření nenadálé situace aby mohl učinit případný zákrok a tím se výjezdy nezvyšují, ale jsou pouze oprávněné a potvrzené pro operativní zásah v době kdy opečovávaná osoba opravdu potřebuje.
Provoz systému eHelper je ekonomicky přiliš nákladný.
Pořizovací cena dosahuje v průměru ceny běžného kávovaru. Zařízení se dá také různě předávat potřebným.
Když se rozpočítá servisní poplatek na dny - jedna se o 20,- KČ/den včetně internetu.
Co dělat pokud je opečovávána osoba málo pohyblivá a spíše polehává nebo sedí?
V případě, že Vaše opečováváná osoba je již méně pohyblivá nebo jen posedává a po Vašem odchodu z jeho bytové jednotky Vám příjde notifikace o npohybu popřípadě v mobilní aplikaci uvidíte, že osoby nejsou registrovány v bytové jednotce, tak je potřeba si v našem eshopu zakoupit Odchozí tlačítko, které umístíte vedle vstupních dveří a při opuštění objedtu toto tlačítko zmáčknete a systém bude čekat Vámi zvolenou delší dobu než začne objekt opět hlídat a Vám se tak zpřesní prostor, který má na starost systém eHelper i když opečovávaná osoba ihned po vašem odchodu odejde a nebude tolik zbytečných falečných poplachů, které jen znamenají, že je opečovávaná osoba méně pohyblivá a spíše polehává.
Co dělat pokud Vám mobilní aplikace hlásí, že není připojeno, ale na jednotce vše svítí?
Pokud Vám na řídicí jednotce svítí stálým světlem PROVOZ a LTE, ale na LTE modemu nesvítí žádné světlo vyzkoučejte vysunout a opět vložit LTE modem do řídicí jednotky popřípadě přemístit řídicí jednotku na jiné místo. Pokud ani toto nepomůže a na LTE modemu nebude žádná LED indikace dle návodu kontaktujte zástupce společnosti a ten s Vámi vyřeší reklamaci LTE modemu.
V případě dalších dotazů nás kontaktujte...
Pokud potřebujete před zakoupením našich produktů poradit, kontakujte nás prosím na emailu lubomirteichmann@zdravsocsluz.com, kde uvedete svoje jméno a telefonní číslo. Po přečtení tohoto emailu Vás budeme nezávazně kontaktovat.